Nej till pulverdieter!!

Nej! Nu tänker jag leka höns-mamma och ryta ifrån angående alla jävla skitprodukter som Nutrilett, Allevo och allt fan vad det heter! Jag om någon förstår viljan av att vilja gå ner i vikt snabbt, skulle gärna tappa tjugo kilo på en vecka om det var möjligt, men dessa pulverprodukter retar mig till vansinne! Det är väl klart som fan att man går ner i vikt av att bara käka pulver?! Ingen blir överviktig av att äta rätt, och det är det man måste lära sig! Visst kan jag äta pulver ett par veckor och rasa i vikt, men har jag inte lärt mig att ändra vanorna är dom kilona tillbaks lika snabbt igen! Blir arg av att dessa pulverprodukter ska framhävas som guds mirakelgåva till överviktiga. Även om man har kilon för mycket får man faktiskt äta, du behöver äta för att kroppen ska förbränna något, och ingen kan hävda att bantningspreparat av något slag är rätt väg att gå. Om jag tar mig själv som exempel, när jag tog tag i saken och bestämde mig för att jag verkligen är less på att vara den obekväma tjockis jag är så vägde jag 120 (!) kilo. Det var 17e december jag tog beslutet att förändra mitt liv, alltså 8 veckor sedan och sedan dess har jag gått ner 11,5 kilo. Det har jag gjort genom att sluta äta godis och äta bättre mat. Tränat i perioder. Men det jag vill peka på är att jag hade säkerligen gått ner mer i vikt genom att äta dessa olika pulverprodukter ett par veckor, men ist känner jag nu att även om det tagit längre tid min väg så har jag kommit in på en väg med bättre vanor utan att egentligen ha offrat något. Skaffat vanor som jag kan leva med, inte som ska hålla mig någolunda okej till nästa pulverkur. Nej, försök hjälpa människor att uppmärksamma det dom gör fel i sina mat och motionsvanor och hjälp dom skapa nya istället för att ta tillfällig flykt i pulverdieter som lika många gånger misslyckas. Människor var mindre överviktiga förr, och de klarade sig utan att använda pulver, då borde väl vi också kunna göra det? Med hjälp och motivation från vänner är jag fullt övertygad om att alla kan klara det, så jag önskar alla som är på liknande resa som jag, även om den är kortare eller längre, ett stort lycka till, en varm pepp-kram och en stor klick du-klarar-det-här-jävlar-anamma!!

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Ja, du har onekligen helt rätt! Samma sak som Xztravagansa (eller vad dom nu heter) som framstår som såååå bra. Dom har möten där man pratar om det inre och bryta vanor etc etc. Jag kan nog inte ens hitta vad man ska äta för att gå på det. Men vad är det dom vill att man ska äta? Jo, soppor. Och alla framgångshistorier. Wow, folk har gått ner 18kg på en månad typ av det där! En här på jobbet sa att hon verkligen trodde på det där (trots att hon aldrig har provat, dock testat pulver). Men vem går INTE ner av att äta soppor? Det är ju som pulver/shakes.

Mitt mål är inte bara att gå ner i vikt, utan skapa en livsstil som jag kan hålla. Inte banta, det ordet låter så fel, jag vill bryta vanor och skaffa en bra livsstil som jag kan leva efter resten av livet, på samma gång njuta och veta att jag mår bra. Jag skulle inte klara av att gå på shakes. Dom flesta är ju så hungriga första veckan/veckorna. Så ska det ju inte vara ens!



Stöd från vänner/familj gör så otroligt mycket. Eller blogga ifall det är svårt att få stöd från annat håll. :)



Och vi ska klara det här! Utan något jädrans pulver. ;)

Du är skitduktig som gått ner 11,8kg! Åh vad jag önskar att jag också hade gått ner så mycket. :) Hatar min jäkla platå på 101!

I sommar kommer du känna dig så, så fin. :)

Kramar!

2010-02-11 @ 21:39:01
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Stina

Amen to that!

Håller helt med dig. Sunt förnuft är vad som gäller. Och lite jävlar anamma. Så fixar man det. Det kanske tar lite längre tid, men man håller detstå lättare sin målvikt om det tagit lite tid och kroppen vant sig.



Tänkte höra om det är okej att jag länkar till dig i min blogg..



Pepp pepp!

2010-02-14 @ 08:55:56
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Jen [tappat 11,4 kg på 6 veckor]

Till viss mån håller jag med dig om detta. Däremot tycker jag att nutrilett shakes och bars är skit bra måltidsersättningar när man kombinerar det med en bra kost, som jag då gör. ALla är vi olika, och alla har sina egna sätt :) vet även många som lyckats hålla sin vikt efter nutrilett. Grattis till dina 11 kilo, det är verkligen underbart när det går neråt :) kram

2010-02-16 @ 21:59:12
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0