Vill ha synsliga resultat!

Glädjen från igår har absolut mattats av. Jag är fortfarande glad när jag tänker på siffrorna, att jag lyckats få ett bra resultat trots att det okcså varit mindre nyttiga veckor inblandade i smeten, men jag vill att det ska synas på mig också! Att jag ska känna att "jag har nog blivit lite smalare om rumpan", "min mage är nog lite mindre" osv. Jag vill att det ska synas så att någon annan än jag kan se det. Naturligtvis går jag ner i vikt för min skull, men det skulle vara en enorm push att fortsätta om någon skulle kommentera att det börjar synas. Känns ju inte riktigt ärligt om jag först måste säga: "- Jag har gått ner tio kilo." "- Jo men det syns faktiskt."  Utan kanske i omvänd ordning få frågan "- Har du gått ner i vikt?"

Kanske är mycket begärt, men det skulle vara en enorm motivation att veta att kilona faktiskst syns, för om det inte syns någon skillnad på mig, så känns det lite som att de faktiskt siffrorna egentligen kvittar. Om någon förstår vad jag menar...

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Jag förstår precis hur du menar!

För några år sen gick jag ner från 100 till 92kg och jag har kommit på nu i efterhand att faktiskt ingen sa att det syntes på mig. Som tur var hade jag en vän som också gick ner i vikt samtidigt, så vi pushade varandra.

Men det kan ju bero på flera orsaker, dels är vissa människor så självupptagna att dom inte ens skulle märka om man färgade håret eller helt enkelt rakade av det. Eller så kan det även bero på att folk är lite blyga (ganska svenskt egentligen). För säger man till en person: Har du gått ner i vikt? Eller: Du ser smalare ut. Eller liknande. Då är det som att konstatera: Du är/har varit tjock.

Eller iaf vad jag kan tänka mig, vilket kan vara ganska pinsamt.

Men såna där kommentarer kommer, jag lovar! Så jag hoppas verkligen inte att du tappar motivationen bara för det!!

Pepp-kramar!

2010-02-04 @ 16:59:58
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

SV: Ja, ojoj vad heta vi kommer vara i sommar! I sommar är det OSS andra tjejer kommer vara avundsjuka på! ;)

Haha, bra fråga. Har faktiskt inte tänkt så mycket på hur mycket en PP är värd. Och det är just för att jag har så jäkla lätt för att bli "besatt" av minimala siffror. Jag tycker PP är mycket lättare att räkna! Men jag kollade upp det. Eller ja, räknade ut själv. Så en PP är ca 35kcal. Så egentligen är det baserat på kcal men det är mycket lättare och skönare för min del med PP. :)

Vad kör du på för mat? Kör du LCHF som alla andra (förutom jag) eller äter du bara nyttigt i allmänt? :)

Kramar!

2010-02-06 @ 14:50:02
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0