Storlek 42, en XL?

Vet ni hur besviken jag blir när jag ska beställa träningskläder?!  Nog vet jag att jag är bra mycket större än genomsnittet, men visst fasen borde det ändå finnas tillgång till fina träningskläder? Det är väl vi tjockisar som behöver lite extra motivation till att träna?! Speciellt sur blir jag när typ Nikes träningslinnen i storlek XL motsvarar en 42a. Är det bara jag som tycker att en 42a inte på långa vägar borde respresentera en XL? Jag skulle vilja ha ne fin träningströja, inte bara behöva träna i bomulls-t-shirtar eller liknande... Samma sak med byxor, varför finns det i princip bara tighta typ löparbyxor åt kvinnor/tjejer? Jag skulle vilja ha ett par korta lite lösare modell att träna i, lite för varmt att gå på t ex gympa med långbyxor i sweatshirt-modell så att säga. Nej, borde kanske göra det som mitt framtidsidé att designa snygga kläder till större kvinnor att träna i...

Kommentarer
Postat av: Pärlan

SV: Oj, 7kg på så kort tid är grymt bra! :) Ja, man mår faktiskt mycket bättre av att skriva av sig! Därför jag gillar att blogga, man får dessutom stöd från så många håll! Har faktiskt klarat mig i över en vecka nu utan godis och chips. Och enda gångerna jag verkligen varit sugen på det har varit när jag varit hungrig, ibland efter maten, sånt där "eftersug" och när jag ätit väldigt mycket kolhydrater.

Nu ett par veckor när vi åker utomlands kommer jag nog inte bry mig så mycket. Men sen i februari blir det skärpning igen!! :)

Jag är medlem på sidan Shapelink.com. Gillar den, man kan föra mycket statistik och sätta upp mål och kolla sina sträckor och sådär! Kolla in den! :)

Kramar!

2010-01-12 @ 14:16:36
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

Träningskläder till tjockisar kan man väl egentligen bara drömma om... Det är ju för dyrt för att göra stora kläder, då skulle dom inte kunna ha samma pris som alla andra antar jag. Så då låtsas dom att det är XL medan det är en 42a.

kurviga.com har en del träningskläder, dokc lite dyra. Men dom är till tjocka iaf. ;)

2010-01-12 @ 15:15:36
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0