Välkomna till en ny tjockisblogg!

Det finns säkert många så kallade "tjockisbloggar" där ute, men när jag ville hitta en blogg som skrivs av någon i samma situation som jag så hittade jag ingen. Naturligtvis så är det väl en fördel att det inte finns någon/så många, men vore ändå skönt att veta att det finns någon i samma situation, någon som kan vara den enda som verkligen förstår!

Jag är 24 år, väger 120 kg och mår dåligt inifrån och ut. Var på läkarbesök idag och fick ordinerad att söka upp en allmänläkare för att jag måste äta medicin för mitt blodtryck. Behöver väl knappast påstå att det fick mig att må ännu sämre än vad jag redan gör? Så nu blir det en kamp som heter duga. Alla som är överviktiga, även om man inte är i min liga, vet hur det känns att försöka gå ner i vikt, misslyckas och därför gå upp ännu mer. Men nu är det slut! Jag ska gå ner den här gången, för jag vill inte dö för att jag är en äcklig tjockis!! Med en blogg där folk med intresse kan följa min viktresa blir det förhoppningsvis svårare att smita undan och lägga av. Let's do this!

Kommer inte att lägga ut bilder på mig själv, utan bara uppdatera hur det går med vikt och mått. Detta för att jag inte tror att jag skulle kunna hantera att någon skriver elaka kommentarer om mig och min vikt, vilket jag räknar med, men förhoppningen är att det inte ska kännas lika personligt om det inte är riktat till mina bilder.

Så jag hoppas att min blogg kan bli intressant för någon där ute =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0