Grr! Morr! Fräs! Och allmän irritation!

Är det bara jag som retar sig nåt så fruktansvärt på blogg.se nya upplägg när man loggar in? Att kommentarerna står som nya under inläggen fast man har besvarat dom?! Dagens i-landsproblem verkligen, men efter att ha suttit uppe och sett hockeyn i natt är jag inte på topp idag =P  Jag måste lära mig att jag inte kan sitta uppe halva nätterna, även om jag inte har jobb så är det ju faktiskt bättre att ha en normal dygnsrytm. Framförallt då en normal dygnsrytm hjälper att hålla mat-intaget på en bättre nivå. Min personliga fälla är nattätandet. Sitter jag uppe ensam under nätterna så tar jag gärna något att snaska på även om jag egentligen inte är varken hungrig eller sugen, i princip att jag äter för att jag är uttråkad med andra ord. Det är ett av de beteenden som jag har tänkt lära av mig, och det går faktiskt helt okej hittills. Inte optimalt än, men absolut bättre än förut då tillfällena minskat dramatiskt och att när det händer nu så är det oftast en frukt eller liknande som slinker ner, inte ihopplock av godis som det blev förut. Så jag är på ganska god väg att nå ett av mina delmål, som alltså inte vara innehåller mål i vikt i kilon, utan av förändringar av beteenden, kunna ha gamla kläder osv. Så nu till en början består målen mest av att tänka på vad jag har för beteenden och att börja förändra dem, men också några delmål i vikt. Första delmålen som närmar sig i vikt är 105 kg och sedan under det magiska 100-strecket! När det är passerat ska jag lägga mer fokus på att försöka ta mig i mina kläder som i princp blivit oanvända för att jag blev fetare. Vad tror ni, vad har ni för delmål? Och vad har ni för belöningar för att motivera er själva att fortsätta när ni nått diverse mål? Ge gärna lite tips och inspiration! =D

Kommentarer
Postat av: Pärlan

SV: Ja, men självklart! Du kommer snart gå ner dom där få hektona. :)

Ja, jag förstår absolut! En sån dag har jag idag. Vägde 100,1 och idag känner jag mig sååå låg och jag tror att vikten har en ganska stor faktor i det hela. Och även fast jag vet att jag har gått ner nästan 10kg sen i maj så fokuserar jag bara på vad jag har kvar. Det är så mycket kvar, så långt kvar. Och även ifall jag skulle gå ner kanske 10kg till och få bättre och bättre självförtroende så finns nog såna dagar kvar som du säger, när man ändå inser att om man jämför med alla andra så är man fortfarande en tjockis.

Det är det jag gillar med bloggen, man har så många fler som stöttar en! Och jag är så glad att jag har min sambo som också peppar mig. :)

Tack så jätte, jättemycket!! Idag är verkligen en sån dag då min motivation är som bortblåst. Jag vet inte var den tog vägen? Känner mig så låg och omotiverad och bara för det vill jag tröstäta både choklad, semlor och cheeseburgare. Men då mår man ju bara ännu sämre... Ska verkligen försöka låta bli idag. Ska förbi centrum på vägen hem och hämta ut ett paket, ett gymset från Halens, och då skulle det kännas riktigt dumt att på samma gång köpa något onyttigt, haha!

Kramar!

2010-02-18 @ 15:22:48
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

Jag har sånt jäkla dåligt tålamod och min viktminskning går inte snabbt, så jag har som delmål 3kg i taget. Under 104 skulle jag unna mig en ansiktsbehandling och under 101 en massage. Så jag ska ta och kolla lite på nätet och boka båda två. :) Jag lägger också undan 500kr för varje kilo jag går ner, som jag kan lägga på belöningar och sen ha tills jag har nått en vikt jag trivs med och byta garderob. ;)



Alldeles, alldeles snart har du nått första delmålet och det är ju sjukt bra! Vad har du tänkt belöna dig med? :)

2010-02-18 @ 16:38:31
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Jen [tappat 11,4 kilo på 6 v]

håller med!jävligt irriterande :)

2010-02-19 @ 10:35:46
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0