Inte på topp

Jag har inte ord att beskriva hur dåligt jag mår just nu. Hela veckan har varit en mörk period när jag mest bara velat ligga kvar i sängen och bli lämnad i fred. Det hade ju varit toppen om det inneburit at jag inte ätit, men för mig är det ju tyvärr absolut raka motsatsen, jag äter som aldrig förr när jag mår dåligt. Efteråt mår jag då ännu sämre eftersom det fortfarande är mörkt och deprimerande och för att jag då också känner mig fet och äcklig. Så den här veckan kommer jag inte att väga mig, utan hoppas att jag ska må bättre snart och ta tag i mig själv till onsdag nästa vecka istället. Verkligen deprimerande att det är såhär lite som ska krävas för att man ska känna sig äcklig och dålig, att man inte ska förtjäna att något bra händer i ens liv. Crap!

Kommentarer
Postat av: Stina

Usch. Vet precis hur det känns. Har aldrig förstått mig på dem som säger att de mår så dåligt så de inte kan äta. Men de är i regel inte överviktiga heller. Ytterligare en anledning till att pulver inte funkar tror jag. Vi som är såpass stora som vi är måste hitta en sund relation till maten och det är inte det lättaste. Det är som ett missbruk som vi måste lämna och när det heter, "äta bör man annars dör man" så är det verkligen skitsvårt. Tänk å säga till en alkoholist att han/hon bara får dricka 1 folköl var tredje timme varje dag och förvänta sig att han/hon inte ska ta ett återfall.

Inte roligt att må så...

Du är grym! Du har tagit tag i din situation och kommit en bra bit på väg. Och när du mår bättre så kommer du ta tag i det igen!

Massa pepp och styrkekramar till dig. Och tack för din fina kommentar!

2010-02-16 @ 14:00:22
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Pärlan

Men lilla du, stackare! :(

Jag hade också en pissdag igår. Kunde knappt koncentrera mig på träningen heller. Mina tankar var åt alla håll och kanter. Grät till och med i duschen på gymmet. På kvällen ville jag gärna äta allt jag kom över och jag åt av lite allt möjligt istället för en riktig middag. Och det blir bara en ond cirkel...

Jag hoppas verkligen att du kommer må bättre snart! Känner du inte att du vill väga dig så ska du inte heller göra det. Men snart tar du igen allt, ifall du nu skulle ha gått upp i vikt så är det bara lösa kilon som försvinner snabbt.

Tänk det du har gjort hittills! Du har ju gått ner massor, och det är sjukt bra. :)

Kramar!

2010-02-16 @ 16:33:52
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

SV: Haha nej, jag skulle aldrig klara en soppkur. Jag vill skapa en livsstil som jag kan leva efter och trivs med och som jag vet att jag mår bra med och kan fortsätta med det.



Tack så jätte, jättemycket! :D Det känns sååå bra! ^^ Snart är det din tur också. ;)

Kram!

2010-02-17 @ 10:38:01
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0