Bloggpaus

Var ett tag sedan jag skrev, ganska exakt en vecka, så tänkte att jag skulle ta tummen ur nu. Kände att ajg var tvungen att ta en paus från bloggandet eftersom det här med viktnedgång höll på att stiga mig åt huvudet. Följer ett flertal bloggar med samma "tema" och jag känner att jag inte riktigt pallar med hysterin. Visst förstår jag att man vill gå ned så fort som möjligt, men vart kommer hetsen ifrån?! Det går inte fortare för att man väger sig varje dag och nojjar över några hekto upp och ner! Man äter olika mängder salt varje dag, och därför binder olika mängd vätska, så det kan skilja kilon bara mellan morgon och kväll, så varför väga sig VARJE DAG? Kan någon snälla förklara det för mig? En annan sak jag funderar på är när man skriver att man är sååå nyttig och man äter såå bra borde man inte ha koll på vad som är nyttig och onyttigt då?! Ett exempel, läste en blogg där personen till middag skulle äta tacos. Plockar bort tortillabrödet och var så duktig, men äter ost och gräddfil...?! Jag menar inte att klanka ner på någon för jag är verkligen inte rätt person att göra det, men jag förstår verkligen inte!

I övrigt så är i alla fall viktläget så att jag under vägningen imorse vägde 106,5 ungefär (hade bara sån där gammal våg) och imorrn har jag tänkt börja med nutrilett/naturdietpulver-utmaningen jag pratat om tidigare. Nu ska vi se vad det går för! ;)  Känner jag mig själv rätt kommer det att komma en rad griniga inlägg i fortsättningen då jag blir ett riktigt monster när jag går hungrig! ;) Har laddat upp med smakerna ananas, choklad och kaffe. Så om någon har tips hur man ider sig igenom dessa veckor eller kanske vil haka på i min utmaning, hör av er!! =D


Kommentarer
Postat av: Stina

Ja du det är svårt att förklara. nu väger jag mig inte varje dag men jag gjorde det ett tag. Jag stressade iofs inte upp mig så mycket över det iom att som du säger man samlar på sig olika mycket vätska varje dag. Men det har väl lite med kontroll att göra tror jag. Hon/han som skrev om tacosen kanske gick på lchf? Då ska man ju äta mycket fett men lite kolhydrater. Lite som jag gör fast i egen verson. Gillar inte "dieter"

Lycka till i morgon. har hört att de första 3 dagarna är värst ;)

Kram

2010-03-04 @ 09:48:56
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Pärlan

Vad kul att du bloggar igen! :) Anledningen till att jag väger mig varje dag är för att jag är besatt. Jag blir alltid besatt. Tror det har lite med ett kontrollbehov att göra, från den tiden jag inte åt något och spydde upp allt jag åt (kortare tid av anorexi). Därför får min sambo gömma vågen (på min egen begäran), så jag inte vet var den är för att inte väga mig, just för att jag blir helt besatt. Jag brukar väga mig minst 2-3 gånger per dag.. Jag har klarat mig ganska bra, väga mig måndag och fredag. Men i tisdags mådde jag dåligt av flera anledningar. Då letade jag rätt på vågen och dessutom åt inte någonting sen lunch tills jag la mig (har nog en skev bild av att allt skulle ordna sig om jag var smal). Det är en ätstörning och något jag kämpar med. Och jag kämpar även med att inte väga mig, så imorse vägde jag mig faktiskt inte, trots att jag visste var vågen var. Och det känns som en stor framgång, hur sjukt det än låter (fast det är ju sjukt ;). Sen vet jag inte hur det är med andra, men så är det iaf för mig. :) Kram!

2010-03-04 @ 16:09:30
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0